Organiseer een karaoke (kinder)feestje met deze 5 stappen!
Een karaoke voor een kinderfeestje organiseren? Dan kan ik je nu al vertellen: dat gaan ze echt geweldig en hilarisch vinden. Maar het is uiteraard ook wel handig om te weten hoe je het beste een karaoke party kunt organiseren. Alleen heeft wel iedere organisator andere wensen. Daarom heb ik gekozen om 5 stappen op een rijtje te zetten met alle mogelijkheden erbij uitgelegd. Je kunt uiteraard stappen weglaten, maar voor een onvergetelijke karaoke party kun je het beste meerdere dingen overwegen. Laten we beginnen.
1. Bereid alvast voor
Allereerst is het handig om je alvast voor te bereiden. Wij leveren daarom ook altijd onze karaoke kinderset een dag voor de huurdag. Op die manier kun je de karaoke party alvast klaarzetten door de handleiding door te lezen, alles te installeren en te testen. Als er iets dan niet werkt, kun je in ieder geval tijdig contact opnemen met de karaoke verhuur in plaats van dat je moet wachten. Je kunt alle kabels gaan koppelen, dus de HDMI aan bijvoorbeeld een tv-scherm of beamer en de tulp-kabel aan een geluidsinstallatie (geluidsboxen), tenzij je het met het geluid van de tv wilt doen. Uiteraard verhuren wij ook kwalitatieve geluidsinstallatie, als je deze niet in huis of op de locatie hebt.
Maar voordat je alles geïnstalleerd hebt is het handig om een geschikte en leuke locatie te kiezen. Voor een karaoke kinderfeestje met een kleine groep kan het thuis, maar het kan ook in een grote schuur, garage, weiland, overkapping in de tuin, club, café, kroeg, op school, een gehuurde zaal, gymzaal, bedrijfspand of ergens anders. Het kan overal, als er maar stroom aanwezig is en het niet regent (bij een buitenlocatie). Daarnaast is het handig om (sta)tafels en stoelen neer te zetten voor het publiek en voor een bar te zorgen, tenzij je het karaoke feest thuis gaat organiseren. Onze tip is: zorg voor voldoende eten en drinken, wat dacht je ervan om zelfs een barbecue bij de karaoke kinderset te huren? Een perfecte combinatie.
2. Creëer sfeer
Om voor een echte geslaagde karaoke party te zorgen, is sfeer heel belangrijk. Als dat er niet is, zul je direct merken dat de kinderen niet zo enthousiast zijn en ook niet echt hun best doen. De hilariteit van het hele karaoke feest zal wegvallen, waardoor ze eerder naar huis zullen gaan of niet mee zullen doen met karaoke. Daarom is het aan te raden om de zaal, schuur, het huis of welke locatie je dan ook hebt, aan te kleden. Dit doe je met decoratie, zoals slingers, taart, borrelhapjes, alcoholvrije drankjes, rookmachines, discolampen, ballonnen, led sticks, lampionnen en ga zo maar door. Ga je voor een bepaald thema, zoals Halloween, dan kun je de decoratie daarop aanpassen. Zo komt iedereen in de juiste stemming tijdens het karaoke kinderfeestje.
Daarnaast is het ook fijn als je ervoor zorgt dat de zangers aangemoedigd worden. Het publiek zal daarvoor mee moeten doen, daar kan maar één persoon voor zorgen door te beginnen. De rest doet dan vanzelf mee. Daarnaast kan er een battle gehouden worden. Door een jury aan te wijzen tijdens het karaoke feest organiseren, kunnen zij beoordelen wie er wint op basis van zang-, danstalent of entertaining. Daardoor zullen kinderen nog meer hun best doen. Ook kan er in duo’s karaoke kinderliedjes gezongen worden, omdat er twee microfoons in elke kinderset aanwezig zijn. Dat maakt het leuker en gemakkelijker om op het podium te staan. Samen sta je immers sterker.
3. Combineer met dagactiviteiten
Wat is er nou nog leuker dan van jouw karaoke party een hele dag te maken? Je kunt eenvoudig en goedkoop bij ons een lasergame, archery tag, bubbel voetbal, paintball of silent disco bij de karaoke kinderset huren. Daarnaast is het mogelijk om een opblaaspop met de gewenste leeftijd, zoals 5, 10 of 15, te huren. Ook als het om een jubileum gaat, waar kinderen aanwezig zijn, niets is te gek. Maar om bij het karaoke kinderfeestje te blijven, dan is een dagactiviteit toch wel echt het leukst. Hierdoor kunnen de kinderen eerst iets actiefs samen doen en daarna nog nagenieten van een geweldige dag. Je kunt meerdere sets tegelijk huren, waarbij je maar één keer verzendkosten betaalt.
4. Kies passende muziek voor de doelgroep
Belangrijk is ook om muziek te kiezen die elke deelnemer leuk vindt. Bij een karaoke kinderfeestje zijn dat toch vaak kinderliedjes, afhankelijk ook wel van de leeftijd. Gelukkig is er bij karaoke keuze uit ruim 250.000 nummers, waaronder ook kinderliedjes. Als de kinderen op de karaoke party niet kunnen lezen, is het handig om kinderliedjes af te spelen die zij wel een beetje kennen. Daarbij kunnen ze ook dansen en losgaan, omdat ze het nummer zullen herkennen. Voor kinderen zijn er geweldige nummers, zoals van K3, Kinderen voor Kinderen, Barbie, Snollebollekes, Gebroeders Ko en bekende hits. Daar zullen ze vast wel een liedje van kennen. En voor een vrijgezellenfeest heb je bijvoorbeeld weer een lijst met liefdesnummers.
Het kiezen van karaoke kinderliedjes kan op verschillende manieren. Je kunt deze zelf voor iedereen kiezen, maar nog leuker is het om het publiek te laten bepalen welk liedje afgespeeld wordt. Zonder dat diegene die gaat zingen het weet. Deelnemers kunnen via hun smartphone of die van een ander immers nummers aan de wachtlijst toevoegen. Ze scannen het karaoke-sessienummer via een QR-code en worden ingelogd. Heeft het publiek geen smartphone, wat logisch is bij een karaoke kinderfeestje, dan kan je ze omstebeurt via jouw tablet, smartphone of laptop nummers in de wachtlijst laten zetten. Ideaal toch? Beslis wel vooraf hoe je jouw karaoke feest wilt organiseren, zodat alles soepel zal verlopen.
5. Maak het nog leuker met extra’s
Nog leuker is om extra’s bij jouw karaoke kinderset te huren. Wij hebben verschillende extra’s beschikbaar voor een kleine meerprijs: rookmachines, discolampen en geluidsinstallatie. Als je namelijk zelf geen goede speakers in huis hebt, is het handig om deze te huren. Zo hoef je deze niet voor maar één keer aan te schaffen. Daarnaast merk je meteen verschil als je deze accessoires huurt. Uiteraard kun je het zo gek mogelijk maken als je maar wilt. Zo kun je ook DJ’s inhuren. En wij zijn steeds meer aan het uitbreiden. Daarom komt er steeds meer, zoals een fotobooth, polaroid camera’s en beamer, om jouw karaoke party helemaal af te maken. Leuker kan het niet zijn om een karaoke feest te organiseren. Ontdek daarom snel de mogelijkheden en reserveer snel. Want je weet niet wat voor tofs je te wachten staat.